fbpx

Uppkopplade Vattenlarm

Vattenskador - Ett växande problem

Vattenskadecentrum har nyligen publicerat sin årliga rapport över vattenskador i svenska bostäder. Rapporten behandlar statistik för över 40 000 anmälningar av vattenskador det senaste året, vilket är en ökning med 40% sedan 2019. En insikt är att var tredje vattenskada sker i köket, något som till stor del ligger bakom den kraftiga ökningen.

Varje år sker fler än 100 000 vattenskador i svenska hem. De flesta vattenskador går att förebygga och därmed att undvika genom att man upptäcker dem i tid.

Smarta vattenlarm från vår samarbetspartner Tryva upptäcker fukt och en begynnande vattenläcka i ett tidigt skede så att kostsamma, tidskrävande processer kan förhindras!

Uppkopplade vattenlarm upptäcker vattenläcka

Små vattenlarm gör stor skillnad!

Trådlösa sensorer

Vattenlarmet är trådlöst och litet som en tändsticksask.

I enskilda lägenheter

Vattenlarmet placeras under diskbänk eller på annan kritisk plats.

I gemensamma utrymmen

I tvättstuga, vid golvbrunn eller under tak på vinden i en äldre fastighet.

Larmar direkt

När fukt upptäcks skickas larm vidare med information om vart läckan inträffat.

Lång batteritid

Enheten informerar i god tid innan batteribyte behövs.

Kvalitetspolicy

  • Nöjda kunder

    Kunden är allt för oss och därför tar vi hand om våra kunder från start till mål.

  • Kundresan

    Beskriver hela processen med Akono från skrivet avtal tills att arbetet är utfört. Detta för att ni som kund ska känna er trygga genom hela resan med oss.

  • Kommunikation

    Vi kommunicerar med våra kunder så mycket som möjligt innan påbörjat arbete, under pågående arbete och efter utfört arbete så att båda sidor vet vad som ska och inte ska utföras i det som kunden har beställt.

  • Servicenivå

    Trevliga och kompetenta tekniker som inte bara utför sitt jobb utan även agerar proffsigt hos våra kunder.

  • Kvalitetssäkring

    Vi kvalitetssäkrar alla våra utförda jobb för att säkerställa att kunden är nöjd och att jobbet är utfört enligt förväntan. Detta genom telefonsamtal från oss.

FAQ

Bostadsrättsinnehavaren har ansvaret. Vid en vattenskada i en lägenhet på grund av vattenläckage från ett våtutrymme, kök, golvbrunn, avlopp eller installation är det bostadsrättsinnehavaren som är ansvarig för skadorna i lägenheten. Oavsett om läckaget kommer från den egna lägenheten eller från grannens.

De i särklass vanligaste och dyraste skadorna i fastigheter är vattenskador. De orsakar enorma kostnader, cirka 100 miljoner kronor i veckan året runt i alla svenska bostäder. Den genomsnittliga badrumsskadan kostar drygt 30 000 kronor att åtgärda.

Vattensensorn är mindre än en tändsticksask och läggs på en plats där det är stor risk för vattenläckage, exempelvis under diskbänken. När sensorn känner av vatten larmar den direkt till utvalda mottagare i appen.

Batteriet räcker i cirka fem år. Sensorn meddelar i god tid om den behöver batteribyte.

När vattensensorn känner av vatten skickas ett larm via appen direkt vidare till utvalda mottagare och informerar om att det har skett en läcka. I appen ser mottagaren var vattenläckan är och kan då kontrollera eller åtgärda. 

Nej. Systemet är trådlöst, det krävs inget ingrepp i fastigheten. 

Är ni intresserade av uppkopplade vattenlarm?

Skicka ett meddelande till oss så återkommer vi med en offert inom 48 timmar!

Uppkopplade vattenlarm säljs i samarbete med vår samarbetspartner Tryva

Uppkopplade vattenlarm säljs i samarbete med vår samarbetspartner Tryva

Offertförfrågan

Uppkopplade

Vattenlarm

Skicka in din offertförfrågan så återkommer vi med en offert inom 48 timmar!